Veelgestelde vragen
-
U kunt op twee manieren goud verkopen en uw goudbrief gratis bestellen: 1. Via het internet - gebruik het bestelformulier op onze homepage 2. Telefonisch door te bellen met onze klantenservice: 09 - 3158 1635 (op werkdagen geopend van 10.00 tot 14.00 uur).
-
Het bestellen van een goudbrief is vrijblijvend. U kunt de goudbrief natuurlijk bewaren voor eventueel later gebruik. De brief heeft geen vaste inleverdatum.
-
Wanneer u uw goud verkoopt aan Goudbrief, gebeurt alles via internet en e-mail/telefoon. Wij hebben geen dure klantenruimte die we dienen te betalen. Hierdoor kunnen wij u de best mogelijke prijzen aanbieden. Op deze manier zijn wij in staat om onze klanten in heel Nederland te helpen, waar u ook woont.
-
Wij betalen u de prijs van het goud binnen 24 uur na ontvangst van uw zending. Als u uw rekeningnummer vermeldt bij het verzenden, kunnen we een snelle planning garanderen.
Log in op ‘Mijn pagina’s’ wanneer de goudevaluatie is voltooid en vul uw rekeningnummer in, evenals de status van uw transactie. Vervolgens ondernemen wij de nodige actie. U ziet het bedrag binnen de 24 uur op uw rekening.
-
Hier is hebt u een korte samenvatting:
Al het goud wordt gewogen met door de EU goedgekeurde weegschalen, die worden regelmatig gecontroleerd. Onze getrainde professionals worden continue gecontroleerd door derde organisaties.
Het karaatgehalte van uw goud wordt gecontroleerd met een krastest. Een magneet wordt gebruikt om te controleren of uw object goud is of niet (goud is niet magnetisch).
-
Als u uw goudbrief binnen twee dagen na ontvangst aan ons retourneert, bieden wij u de wereldmarktprijs voor de eerste gram! We noemen dit de "Speedgram". Wij bieden u dit voordeel om ervoor te zorgen dat u de hoogst mogelijke goudprijs krijgt, zelfs voor kleine hoeveelheden goud.
-
Voor taxatie van 24 karaats goud brengen wij niets in rekening. Voor andere karaatbedragen rekenen we een taxatiekost van maximaal 3,5 euro/gram. Verder zijn de Goudbrief en de verzendingsverzekering volledig gratis! Meer informatie over de taxatiekosten vindt u op "mijn pagina's".
-
Als u uw verzonden goud niet wilt verkopen, heeft u drie dagen de tijd om de transactie te annuleren nadat we uw goud hebben ontvangen. U ontvangt een bericht in uw e-mail op dezelfde dag dat wij uw goud hebben ontvangen en beoordeeld. Wanneer u uw transactie heeft geannuleerd, sturen wij uw goud verzekerd naar uw dichtstbijzijnde postkantoor.
De retourkosten daarvan bedragen 19 euro, dit bedrag is inclusief de verzekerde verzending, de beoordeling en behandeling van het goud en de tijd die nodig is om het goud te beoordelen.
Voordat wij het product retourneren, vragen we u de 19 Euro op onze rekening te storten.
Als uw retourzending alleen bestaat uit artikelen die niet van goud of zilver zijn, en u deze terug gestuurd wilt hebben, bedragen de retourkosten 9 euro, aangezien verzekering niet vereist is.Neem contact op met onze klantenservice als u de transactie wilt annuleren. Onze klantenservice staat tot uw dienst per e-mail: [email protected] de klok rond en telefonisch ma-vr van 10:00 tot 14:00 uur op 020 399 8190.
-
Wanneer u ons uw goud opstuurt, is het automatisch verzekerd tot 1.000 euro. Als u vermoedt dat uw goud nog waardevoller is, kunt u meerdere goudbrieven bestellen en uw goud verdelen in verschillende brieven.
De verzekerde brief van PostNL is een van de veiligste manieren om items te verzenden. Wij betalen ook de verzendingskosten voor uw goudbrief. Ook de verzekeringen bieden wij u geheel kosteloos aan. Mocht uw goudbrief tegen alle verwachting in verdwijnen, dan vergoeden wij u een schade tot 1.000 euro.
-
Goudbrief heeft krachtige datasystemen om gestolen goud te vinden. Al het goud dat bij ons aankomt, wordt gedocumenteerd zodat het voor de politie zo gemakkelijk mogelijk is om het gestolen goud terug te vinden. We werken nauw samen met de politie en zij kunnen op elk moment steekproeven doen bij ons.
-
Onze klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het e-mailadres [email protected] en telefonisch ma-vr van 10:00 tot 14:00 uur op 09 – 3158 1635. U kunt de goudbrief op elk moment van de dag bestellen, en de informatie wordt onmiddellijk op de volgende werkdag verwerkt.
-
Dat is niet nodig. Mocht u de stenen of kralen willen houden, dan raden wij u aan deze vooraf zelf te verwijderen, omdat wij niet kunnen garanderen dat deze bij het verwijderen niet beschadigd worden.
-
.Absoluut, u kunt altijd vertrouwen op Goudbrief. We hebben met meer dan tien jaar ervaring en hebben tienduizenden tevreden klanten in Finland en Nederland. Onze Trustpilot-beoordelingen zijn uitstekend en we zijn de meest geliefde goudkoper van Finland op Facebook. Als u vragen of opmerkingen hebt, kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice via e-mail of telefoon.
Lees wat onze klanten zeggen
Heel erg tevereden met jullie service!
Op tv de reclame van Goudbrief gezien
Op tv de reclame van Goudbrief gezien. Ik had nog wat rest en beschadigde sieraden. Deze opgestuurd en binnen korte tijd was het door Goudbrief getaxeerd en een mooi geld bedrag aan mij overgemaakt. Omdat ik iets verkeerd had gedaan, contact gehad met de klantenservice, die mij goed heeft geholpen en zodoende alles correct is verlopen. Ik zou het zeker aanbevelen of zelf weer doen!
Ik had een armband van 33 gram 18K
Ik had een armband van 33gram 18k. Heb die opgestuurd, en kreeg vrij snel een waardebepaling via de mail. Deze vond ik persoonlijk te laag. Ik heb dat terug gemaild, samen met mijn berekening van de waarde. Kreeg binnen 24uur een mail terug, met daarin een nieuwe waardebepaling. En deze was zeer redelijk, dus heb het bod toen meteen geaccepteerd. 24 uur later had ik het geld op mijn rekening. 5 sterren voor klantenservice en afhandeling. Netjes en betrouwbaar.